Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 15 sep  (läst 12165 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Höns- och smådjursbytesmarknad i Högsma 15 sep
« Svar #40 skrivet: 08 sep-12 kl 18:53 »
Mikatela en säljplats kostar 50 kr.  Du är så jättevälkommen med dina djur  :D

Stellan_J Jo nu är det en vecka kvar.... :o

Misomba Nu skall jag försöka hitta dom dära koordinaterna
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
« Svar #41 skrivet: 08 sep-12 kl 18:57 »

Stellan_J Jo nu är det en vecka kvar.... :o

Perfekt :-) Då hinner jag att bygga ett hönshus till...

Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #42 skrivet: 08 sep-12 kl 19:19 »
Perfekt :-) Då hinner jag att bygga ett hönshus till...
;D
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Adam96

• Bor på en bondgård med lite olika sortes djur:D
    • Blekinge
    • Farabolshöns
« Svar #43 skrivet: 09 sep-12 kl 20:37 »
jag kommer!!

jag har med mig 3-4 gul orpington kycklingar ca 4-5 v och en blandras kyckling lika gammal!!!

Vill ha Peking Anka
Hej!
Kolla gärna in min nya hemsida, där lägger jag upp bilder och lite info om mina höns. Jag har även försäljning av avelsägg, även kycklingar och vuxna djur när det är aktuellt.
http://www.farabolshons.n.nu/                                                                  // Adam96 ha en bra dag.

Nina K

• Skåne
« Svar #44 skrivet: 09 sep-12 kl 22:32 »
Kommer nog denna gång med. Det som kan komma med är ungdjur - Blommetupp, Brahma 2h 2t, Wyandotte, arucana/kopparmaran tuppar.

Känns lite tveksamt att ta med allt för mycke denna gång. Vi har tänkt sälja av våra gula oprington från förra året men tar dem inte med om intresse inte finns. Gäller också NZ red hanar 1 år.

Nina

Sandra87

• Småland
« Svar #45 skrivet: 10 sep-12 kl 13:54 »
Jag Är intresserad av att köpa Orpington, och Braham.  Så jag hoppas att du väljer att ta med dina Orpington=)

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #46 skrivet: 10 sep-12 kl 18:58 »
Vi välkomnar nu också Adam96 och Nina K bland säljarna.  :D
Finnaslistan och önskelistan är uppdaterade

mikatela

• Kvinna med starkt intresse för djur
    • Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #47 skrivet: 10 sep-12 kl 21:32 »
Önskas ev att köpa beroende på utbud:

- Japansk vaktlar vanlig eller jumbo!

Lönshult

• Droppen urholkar stenen.
    • Småland
« Svar #48 skrivet: 11 sep-12 kl 11:15 »
Nu har vi tagit en sista sorteringsrunda i hönsgårdarna inför lördagen!

Om inget kommer i vägen, tänkte vi ta med 6 myskällingar ca 10 v, ett 20-tal kycklingar (4-6 v) och unghöns (8-16 v) av varierande ursprung. Kanske också några vuxna individer. Mestadels australorp.blandningar, med 50% ao och 50% antingen wyandotte eller hederlig blandrashöna, brun eller vit (inte lohman). Några kan vara 100% ao, men svårt att se tidigt tycker vi...  :P

Vi ses på lördag!  :D
Vi har en liten gård i sydvästra Småland. Här bor 30-talet tackor av blandat ursprung, ett 20-tal dito höns, två kattor, en hund och ett antal människor.

Misomba

• Skåne
« Svar #49 skrivet: 11 sep-12 kl 21:10 »
Välkommen Misomba o sambo :)
Jag skall kolla vilka koordinater det är o lägga dom tillsammans med vägbeskrivningen.
Ni blir de första på listan.

Längtar så till lördag ;)
Har tittat på kartan och kan tänka mig att det inte blir så svårt att hitta, men hade ändå tyckt att koordinater hade suttit fint ;)

När är det lagom tid att komma om man har djur med sig att sälja......vill inte komma för tidigt och inte för sent.....vi kör ju hela vägen från Malmö ;)

Vi ses gott folk ;)

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #50 skrivet: 12 sep-12 kl 10:46 »
Vi välkomnar nu också Lönshult bland säljarna :D
Riktigt roligt att det nu är 14 säljare som anmält sig. Ni som tvekar: Kom nu! Ni vet ju inte om ni kan sälja djuren om ni inte har dom med ;)

Misomba vad roligt att du glädjer dig så. Hoppas att alla dina förväntningar blir uppfylda ;) Marknade börjar ju kl 11 o de första brukar vara på plats vid 8 - halv nio Det beror lite på hur mycket man har med o hur mycket det finns att plocka upp o arrangera. Det är roligt att vara tidig då man hinner prata lite med varann innan det det händer för mycket. Vid halv ett brukar det lägga sig lite o då finns det återigen tid för trevligt omgänge. Tror jag har hittat koordinaterna nu : 56.3306243349 14.2307281494 Är det dessa?

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #51 skrivet: 12 sep-12 kl 11:18 »
Vilken glädje att kunna välkomna Eva som  ju var den som kom på att vi skulle ha denna marknad här i Östra Göinge. Du är mycket välkommen Eva o jag ser fram emot att träffa dig igen. Det var ett tag sedan.

mikatela

• Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #52 skrivet: 12 sep-12 kl 19:32 »
Vill uppdatera att vi även kommer ha små kaninungar med oss också hermelinkorsningar och även en silkestupp!

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #53 skrivet: 12 sep-12 kl 21:02 »
Vill uppdatera att vi även kommer ha små kaninungar med oss också hermelinkorsningar och även en silkestupp!

Uppdaterad :D

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #54 skrivet: 12 sep-12 kl 21:11 »
Jag uppdaterar ännu en gång listan då vi också hälsar Segesholm välkomna på lördag :D

Skåne-Fredde

• Skåne
« Svar #55 skrivet: 13 sep-12 kl 15:30 »
Jag kommer igen, denna gång blir det blandis unghönor (grön värpare) och kanska någon tupp ocm jag får plats  :)

Ses på lördag..
Grand danois, Skånska blommehöns, Isbar, Maran, Kochin, Faverolles, Sussex, Brahma

mikatela

• Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #56 skrivet: 13 sep-12 kl 16:45 »
Tänkte höra om det finns tält på plats som det visas på bilden eller hur det arrangeras?
I o m det är höst så kan man ju aldrig räkna med vädret och försöker få ihop planeringarna med allt vad som ska med utöver djuren! :p

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #57 skrivet: 13 sep-12 kl 18:14 »
Vad bra att du kommer Skåne-Fredde. Välkommen. Listan är uppdaterad med dina djur.
Ses på lördag  :D

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #58 skrivet: 13 sep-12 kl 18:19 »
Vad bra att du kommer Skåne-Fredde. Välkommen. Listan är uppdaterad med dina djur.
Ses på lördag  :D
Jo Mikatela
Det blir i alla fall ett stort tält kanske två om det behövs. Hoppas verkligen bara inte att det kommer blås för det är så jobbigt med tälten. Lite regn kan vi leva med men hoppas så klart på strålande sol o vindstilla.
O nu hoppas jag verkligen att det också kommer en massa köpare. Får nästan helt ont i magen men men det hjälper inte att gå o oja sig över det.
Bjud in alla ni känner o inte känner också ;)

mikatela

• Skåne
    • Bärnalt Sweden
« Svar #59 skrivet: 13 sep-12 kl 20:47 »
Ja vi håller tummarna för bra väder men är förberedda på dåligt - då brukar det ju bli bra! ;)

Jag har delat evenemanget på facebook! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser