Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ta bort gammalt tejpkladd?  (läst 13789 gånger)

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Ta bort gammalt tejpkladd?
« skrivet: 29 jul-12 kl 16:29 »
Har en målad dörr med en massa klibbiga spår efter att ungarna haft sina teckningar upptejpade där. Hur tar jag bort det?

Ren Hals

SV: Ta bort gammalt tejpkladd?
« Svar #1 skrivet: 29 jul-12 kl 17:23 »
Har en målad dörr med en massa klibbiga spår efter att ungarna haft sina teckningar upptejpade där. Hur tar jag bort det?

Beror lite på underlag (typ av färg), vilken sorts tejp och hur länge det har suttit. T-röd brukar fungera bra för de flesta typer av tejp (och även rester från prislappar och irriterande klistermärken på cd-fodral, etc). Testa att fukta en trasa och gnugga lite. Var dock försiktig om du har nån udda/gammeldags målarfärg på dörren.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 29 jul-12 kl 17:29 »
Jag antar att olja inte fungerar?

I färghandeln finns det något som heter Lim & Klotterborttagaren - det tar bort det mesta.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #3 skrivet: 29 jul-12 kl 17:46 »
Beror lite på underlag (typ av färg), vilken sorts tejp och hur länge det har suttit. T-röd brukar fungera bra för de flesta typer av tejp (och även rester från prislappar och irriterande klistermärken på cd-fodral, etc).

Instämmer,,,men jag brukar göra en mildare blandning med "fifty-fifty" T Röd och vatten + några droppar "YES" diskmedel i en vanlig ½ liters-blomspruta.
Funkar bra till mycket, och bla omtyckt av de som behöver rengöra sina glasögon.

HippieMama

• Sum ergo sum
    • -
« Svar #4 skrivet: 29 jul-12 kl 18:01 »
På sånt klister brukar väl kemiskt ren bensin funka bra?
Invid acetonet på hyllan i affären.
Fred, Kärlek & Kaffe; den heliga treenigheten.
http://youtu.be/BXpdmKELE1k

nordik

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 29 jul-12 kl 18:39 »
jag brukar få bort klistret från kamoflage tejp på bössan med vapen olja eller solvent. borde fungera lika bra till annan tejp.

Dela detta:

* Inloggade just nu

167 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser