Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jobba hemifrån?  (läst 11414 gånger)

tinna.m

• Skåne
SV: Jobba hemifrån?
« Svar #20 skrivet: 31 jul-12 kl 10:44 »
Jag bygger ett vattenkraftverk i Afrika. I hemmets lugna vrå! Tyvärr får jag åka dit lite vad det lider.
Svartjobb?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Sjaunja

• -
« Svar #21 skrivet: 31 jul-12 kl 10:51 »
En kul grej eftersom du gillar att måla vore att hoja runt på trakten och måla av folks gårdar. Gårdsporträtt målat på plats! Nog skulle man kunna få 3000:- minst för en tavla.

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 31 jul-12 kl 10:57 »
En kul grej eftersom du gillar att måla vore att hoja runt på trakten och måla av folks gårdar. Gårdsporträtt målat på plats! Nog skulle man kunna få 3000:- minst för en tavla.

Ja, jag har hört idén luftas förr... Och den är intressant, för den som klarar av raka linjer och byggnader... Jag kan fan inte ens dra ett streck rakt utan linjal! Men naturen, ljus som faller, djur, vatten, nån vacker gammal båt... Sånt gillar jag att måla!

Humle

• Västerbotten
« Svar #23 skrivet: 31 jul-12 kl 11:23 »
Ja, jag har hört idén luftas förr... Och den är intressant, för den som klarar av raka linjer och byggnader... Jag kan fan inte ens dra ett streck rakt utan linjal! Men naturen, ljus som faller, djur, vatten, nån vacker gammal båt... Sånt gillar jag att måla!
Du som konstnär borde veta att i princip ingen kan dra ett rakt streck på fri hand, det handlar inte om det. Ge det en chans, vill folk ha fotorealistiska gårdsporträtt så kan de ju ta ett foto!
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Charlotte

• -
« Svar #24 skrivet: 31 jul-12 kl 11:30 »
Skulle du kunna måla porträtt efter fotografier av människors djur?
Det finns visserligen redan människor som gör det, men med en bra hemsida som reklam skulle det nog ramla in nån kund då och då :)
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 31 jul-12 kl 11:35 »
Skulle du kunna måla porträtt efter fotografier av människors djur?
Det finns visserligen redan människor som gör det, men med en bra hemsida som reklam skulle det nog ramla in nån kund då och då :)
Mvh
Charlotte

Beror så på hur fotografiet är taget. Har ritat och målat hästar sen jag var liten, så hästar är jag rätt hemma på. Men många foton visar hästen i nån konstig vinkel, eller att den rör benen på nåt sätt som gör det svårt att få till realistiskt... På ett foto så ser man ju att hästen står just som den står, men på en målad bild så ser sånt oftast ut som att man målat konstigt. Men visst, djur är roliga, och jag har ofta målat av djur från fotografier.. Så visst! Jag får nog gå nån "göra hemsida-kurs"...

Dela detta:

* Inloggade just nu

148 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser