Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blogg om utmanade matprojekt  (läst 1436 gånger)

sannah

• -
Blogg om utmanade matprojekt
« skrivet: 02 aug-12 kl 09:45 »
Snubblade över den här bloggen för nån vecka sen, och är helt fascinerad!

http://www.husfadern.com/

Han bor i Stockholm i lägenhet, verkar ha en liten balkong där han ställer ut några krukor med örter. MEN, han köper bara mat direkt från producenten. Inget Ica, inget Coop, bara i butiker där de har producerat varan från grund själva. Och det verkar funka för honom, salt är visst ett problem  ;D inte så många saltproducenter i Sverige, typ en.

kurt

SV: Blogg om utmanade matprojekt
« Svar #1 skrivet: 02 aug-12 kl 12:58 »
Han har ju en del att lära när det gäller att hålla känsliga varor kalla under transporten!

Annars är det nog främst ett problem med förvaring om man bor i en lägenhet, och inte har tillgång till ett svalt utrymme.

sannah

• -
« Svar #2 skrivet: 02 aug-12 kl 13:17 »
Jo, det med förvaring kan man ju känna även när man som vi bor i hus, vårat är iof ganska litet men ändå fler möjligheter till "utökning" av såna utrymmen än i en lägenhet..  :-\

Annars verkar det bli endel bilåkande för att få tag i varorna, men de transporterna finns ju både i affärernas utbud och skulle han bo på landet skulle han ändå få åka massa, det är svårt att komma ifrån

Vi bor mitt i stan, så vi klarar oss utan bil, men det betyder att vi är långt från alla producenter. Skulle vi bo på landet med närmare till bönder och så och större tomt, så skulle vi istället behöva bil. Jag känner mig lurad hur jag än försöker tänka ut lösningar, aldrig kommer man ifrån oljeberoendet!  >:(

sannah

• -
« Svar #4 skrivet: 02 aug-12 kl 20:29 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser