Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder och yta  (läst 1237 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Foder och yta
« skrivet: 03 aug-12 kl 18:20 »
Jag planerar inför att skaffa vaktlar för kött (fläskvaktlar) och har lite funderingar...
Dels så undrar jag hur många djur som är lagom per kvadratmeter dels för avelsdjur och dels för dom växande köttdjuren. Min plan är att ha aveldjuren i en upphöjd före detta kaninbur på 250x80 cm och köttdjuren på golvet i boxar. Storlek på boxarna vet jag inte riktigt än...
Sen funderar jag över foder. Vet att många ger kycklingstart, men jag har förstått att vaktlar kräver mer protein än höns. Hur mycket protein är optimalt? Och sammansättningen på fodret i övrigt, vad är optimalt avseende fett och energi osv...?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Attes matte

• Jämtland
Sv: Foder och yta
« Svar #1 skrivet: 04 aug-12 kl 12:09 »
Puttar, putt... Ingen som kan svara?
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Flying Goose

• Västmanland
SV: Foder och yta
« Svar #2 skrivet: 10 aug-12 kl 08:34 »
har märkt att fläskvaktlar växer mycket bättre på kalkonstart än på kycklingstart/allfoder! visserligen dyrare, men en säck räcker ganska länge till ett gäng vaktlar:)
Flying Goose

Dela detta:

* Inloggade just nu

204 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser