Gav honom en dos multivitamin igår kväll och nyss var jag ut till honom och då verkade benen fungera lite bättre!

Han kan fortfarande inte stå och tar sig fram på haslederna, men han går liksom mer upprätt och det ser ut som att han använder hela benen nu, även om han inte direkt ställer sig upp. Har också suttit brevid honom vid matskålen och sett till så han äter och dricker och där är det inga problem. De andra tupparna är inte dumma med honom heller så jag låter honom vara kvar hos bröderna, där trivs han nog bäst. Avvaktar en dag till med avlivning.
Ang. avel så kommer han inte ingå i min avelsgrupp, han är en av de tupparna jag redan tidigare sorterat bort till salu alt. slakt...om han klarar sig och någon vill köpa honom så får man ju såklart informera köparna om hans problem och att han inte bör ingå i avel. Vill ingen ha honom så kommer han dessvärre gå till slakt när han vuxit till sig, men man vill ju ändå såklart ge dem ett bra liv fram till dess.

De går utomhus sen ca 1 månad tillbaka så jag tror inte det är brist på just D-vit...tror snarare det är något genetiskt, men kanske i kombination med brist på något, att någon bristsjukdom har knuffat honom över gränsen (dock har de fått multivitamin tillskott med jämna mellanrum sedan de var små) för han har ju som sagt "stapplat" fram väldigt länge...

Men hoppas att det hjälper med lite multivitamin, stretchande och TLC

Om inte får han gå till de evigt gröna ängarna...