Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svullen fot  (läst 1573 gånger)

Rubus

• Norrbotten
Svullen fot
« skrivet: 14 aug-12 kl 07:24 »
Två av mina kalkoner (som gick ihop med hönsen) blev totalt utmobbade av både kalkonerna och delar av hönsflocken. Dom fick inte äta, blev nertrampade och hackade.
Jag ordnade ett eget krypinåt dom och dom kom igång med både mat och att växa. Jag hittade den ena död ett par dagar senare, men den andra verkar pigg, (Då hade ett par av hönsen brutit sig in hos dom) men har svårt att stödja på ena benet. Foten är svullen. Det finns inga sår och den verkar inte vara infekterad. Kalkonen äter bra och reser sig upp och står korta stunder. Jag får känna igenom utan att den reagerar. Kan den vara bruten? Ska jag avvakta eller ta bort den? Vill inte att den ska lida.
Rubus

Rubus

• Norrbotten
SV: Svullen fot
« Svar #1 skrivet: 16 aug-12 kl 07:04 »
Är det ingen som har erfarenhet av fågel med misstänkt brutet ben? Finns det hopp om att det läker och att kalkonen går att behålla till den är slaktfärdig?
Rubus

Dela detta:

* Inloggade just nu

218 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser