Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Cool lösning för att ha höns som jordfräsar:).  (läst 1146 gånger)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
Cool lösning för att ha höns som jordfräsar:).
« skrivet: 31 aug-12 kl 12:26 »
http://youtu.be/GlyV8fA6R_Q

;D ;D ;D

Ungefär som hamstertunnlar :)
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Cool lösning för att ha höns som jordfräsar:).
« Svar #1 skrivet: 31 aug-12 kl 12:31 »
*Gilla*
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 31 aug-12 kl 13:45 »
Nja, jag tycker nog att hönsen ser ut att ha det bättre än hamstrar i en tunnel.....

Kanske man skall ta sig en allvarlig funderare på ..... jag har ju odlingsbäddar som ser liknande ut med gångar emellan där ogräs och annat otyg älskar att samlas.....

Sätta ett par höns i varje odlingsbädd nån timme per dag så är allt förberett för nästa års sådd...gödslad och klar..... vore väl toppen om det fungerade.....

Problemet är nog att jag har med odlingsbäddar än vad mina få höns orkar med, får skaffa fler höns helt enkelt......Åh vad min man blir lycklig då  :'( :'( :'(
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

Gille

• -
« Svar #3 skrivet: 31 aug-12 kl 16:13 »
Funderat på galleröverdelar till mina odlingsbäddar också, till antingen kanin eller höna en stund eller två en fin dag :)
Kaninuppfödare och pelargontant.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 31 aug-12 kl 19:49 »
Haha, smart! :D
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser