Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påsatt av en tupp...  (läst 3768 gånger)

Coyote

• Övriga världen
SV: Påsatt av en tupp...
« Svar #20 skrivet: 11 sep-12 kl 14:20 »
Tuppar kan vara homosexuella, inte för att jag tror det i det här fallet....
Jag hade två som bara satte på varandra och försökte med alla män som satt i trädgården, juckade uppför benen tills de blev bortschasade, himla kul! ... men inte för hönsen, där gick de i cirklar o kucklade  o putsade sig, men icke! De brydde sig inte. De hade bara ögon för varandra, hur underhållande det än var slutade Lennart och Lennart i grytan.

Borde inte det räknas, från tuppens sida, som tidelag?
Att försöka bända på en människa..

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Påsatt av en tupp...
« Svar #21 skrivet: 11 sep-12 kl 14:28 »
Jo, men vi straffar inte djur för sånt.  Det hörde medeltiden till.  Nuförtiden är vi humana, och slaktar maskinellt med el, som fungerar i de flesta fall.

Nu hamnade vi visst utanför ämnet ...  Men tuppen lär komma att straffas med döden om han visar sig aggressiv, så mycket har jag förstått.  Om han endast gör närmanden - då verkar det som att han får leva.  Jag tycker det verkar fint att han skyddar kycklingar som han inte kan ha en aning om ifall dom är hans eller ej, dom bara finns där i en bur en dag.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

293 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser