Hej allihopa!
var ett tag sedan jag var här nu för vi har nämligen ingen telefon eller internett där vi bor nu.
Jag och min man tycker mycket om att åka omkring i landet och typ se var vi hamnar, står det gårdsbutik vid vägen så stannar vi alltid och handlar även om det inte är något som direkt behövs.
Vi har varit på en hel del "pärlor" när det gäller att handla ekologiskt och kravmärkt och även fairtrade.
Ibland snubblar man nästan på en sån där härlig affär som ofta bara har öppet på torsdagar efter kl 15.00 och varannan lördag, typ

Och jag tänkte att man kanske skulle tala om var de här pärlorna finns så att man kan stanna om man har vägarna förbi.
Själv vill jag berätta om en jättebra butik som ligger i Stjärnsund (underbar håla förästen). Stjärnsund ligger norr om Hedemora i Dalarna tror jag bättre en så kan jag inte beskriva vägen eftersom det var mer än ett år sedan vi var där. Men vi köpte i alla fall massa krav-råsocker på lösvikt bland annat. De hade faktiskt mycket på lösvikt

Det tycker jag är trevligt, man kan ta med sig sin egen lilla burk hemmifrån och slippa alla förpackningar!
Om ni har ett bra inköpsställe eller ett bra kaffe som ni vill tippsa om så kan det här kanske va ett bra ställe.
God Jul förästen!