Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åsikter om Kläckare  (läst 819 gånger)

Fridur

• Letar efter ett nytt arbete!
    • Halland
Åsikter om Kläckare
« skrivet: 28 sep-12 kl 23:04 »
Nu måste jag inhandla en större kläckare, bara att inse ingen vill ruva...

Tänker mellan 30 och 70 ägg, vad skall jag välja? Vad har ni?
Jag är inte sugen på att bygga själv...

Om jag köper tex, en för 100 däromkring och inte fyller upp den bli det fel i temp då tex? Skall jag vara mer precis när jag köper?
Om jag för nu inte vill ha fler än 40 så skall jag köpa en för 40 och inte mer... Letar större yta att leva på och då kan det få plats fler ::)
Bor på landet med sambo, katter, kaniner, vaktlar och Höns! Letar efter en gård att fylla med allehanda djur :)

TheoA

• Södermanland
SV: Åsikter om Kläckare
« Svar #1 skrivet: 28 sep-12 kl 23:09 »
Brinsea Octagon 40. Väldigt bra, med plast för 48 ägg till ett rimligt pris. 
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

AnetteA

• Västergötland
    • Lantisarna
« Svar #2 skrivet: 29 sep-12 kl 20:27 »
Vi har samma octagon, mycket bra kläckare, vår är lite småpill med för att få perfekt temp men när man väl hittar den är den stabil. Har också en R-com 50 Pro, också en mycket, mycket bra kläckare. Tar upp mer plats men är mycket lättstädad! Octagonen är något rimligare pris på helt klart! Båda är helautomatiska.
www.lantisarna.webs.com - En inblick i ett pars vardag när dom tillsammans återupplivar en gård i västgötska skogarna. Höns, Gäss, Kalkoner, Kaniner, Får, Hästar & 2 dårar till folk. :D

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 30 sep-12 kl 13:34 »
Brinsea octagon 40: måste man lyfta av hela kläckaren från vaggställningen för att kunna öppna den? Har en octagon 10 o där måste man bängla loss den för att kunna fylla på vattnet.

Jättejobbigt då jag har värk i händer, armar o axlar o är ganska stel emellanåt.

Själv har jag fallit för Hova Bator men det verkar som de inte finns som helautomatiska för mindre än...var det 40 ägg? Liiite för mkt för mig...
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

TheoA

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 30 sep-12 kl 19:11 »
Nen man måste inte lyfta av hela kläckare när man ska öppna. Det är så att det åker tillbaka lite så att den blir rak när man lyfter av locket.
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Lijing

• Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 30 sep-12 kl 21:19 »
Aha! Då blev den genast mkt mer intressant!  :D
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

Dela detta:

* Inloggade just nu

200 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser