Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äggkläckare  (läst 1171 gånger)

Tifa

• Hälsingland
äggkläckare
« skrivet: 06 okt-12 kl 12:38 »

nån som sett/ har en sån här?
Nordsvenskar, shettis, kaniner, katt, höns, vaktlar, får och hund

Tifa

• Hälsingland
SV: äggkläckare
« Svar #1 skrivet: 06 okt-12 kl 12:41 »
fick inte med bilden...
Nordsvenskar, shettis, kaniner, katt, höns, vaktlar, får och hund

Marcus N

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 07 okt-12 kl 18:25 »
jag har sett en på TV för ett par månader sedan på viasat history Edwardian Farm tror jag att programmet heter men den var utan ben
lycka till med kläckningen !!!
Lagom rund och god, gärna i sällskap med traktor eller med djur.

TheoA

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 10 okt-12 kl 20:42 »
En ren gissning. Efterssom den har en fotogengrej bredvid, kan det vara en Svea?
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 11 okt-12 kl 19:57 »
Svea är ett märke inte en modell. Det finns Svea som är elektriska och stora som flera gadreober också  ;)

Jag har sett antika fotogenkläckare men skulle nog inte våga chansa på att använda fotogenbrännaren för att hålla den igång. Är man lite händig så går det nog rätt lätt att bygga om den till en mer modern kläckare som drivs med el. En sådan moderniserad har jag också sett :D Den var dock moderniserad för såpass länge sedan att den skulle behöva moderniseras igen  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser