Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sår efter Duvhöksattack  (läst 805 gånger)

Korpen

• Västerbotten
Sår efter Duvhöksattack
« skrivet: 16 okt-12 kl 17:42 »
Hejsan

Vad har ni för erfarenheter av rovfågelsattacker? Fick in en jäkel i hönsgården idag. Nätat tak så den tog sig in genom dörren som alltid står öppen när jag är hemma. Antar att den inte kunde göra perfekta dykattacker för då skulle någon höna strukit med. Istället tycks en av dem blivit riven under + fjädrar bortryckta. Min fråga nu är om dessa sår läker bra? Vad har ni för tips?
tacksam för svar!

mt_knot

• Skåne
SV: Sår efter Duvhöksattack
« Svar #1 skrivet: 16 okt-12 kl 18:36 »
Vad jag hört här på forumet så har höns i regel bra läkekött och kan klara ett hökangrepp. Kolla bara så att ej inre organ blivit punkterade av hökens klor (jag har då jag jobbade som jaktelev sett flera fasaner dödas med punkterade lungor via klor i ryggen), och observera hönans allmäntillstånd extra noga de kommande dagarna. Tvätta såret kan också behövas, det finns fler inlägg om hökskadade höns du kan söka efter för mer information.

Johan

Korpen

• Västerbotten
SV: Sår efter Duvhöksattack
« Svar #2 skrivet: 17 okt-12 kl 22:20 »
Tack för svaret! Alla höns lever även idag, klarade chocken och tycks må bra.
/Karin

Dela detta:

* Inloggade just nu

155 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser