Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mesig tupp, ilsken och plockande höna och tre nyinflyttade!! Hjälp!  (läst 833 gånger)

_panelhönan_

• Börjar med en Tupp och en höna. Sen vette fåglarna
    • Skåne
Igår var jag och hämtade hem mina tre charmerande kochin töser.

Tre bastanta härliga damer som inte brydde sig nämnvärt att det satt en tupp och en höna redan i hönshuset som gol för full hals när nykomlingarna introducerades.

Nu till problemet...
Tuppen (blandras som ser ut som en dansk lantras, hönan likaså för övrigt) är så mesig och feg så han vågar inte gå in i hönshuset. Han står ute i regnet.
Hönan hans är tvärtom, ilsken skrikig och flaxig. Plockar på tuppen så han ser inte kolk ut! Ger han på moppen när hon kommer åt ifall han mot all förmodan råkar eller vågar gå nära Kochindamerna.

De i sin tur behöver inte göra något för att tuppen ska lämna de ifred. Bara deras blotta uppenbarelse får han att mesa ur totalt.

Nu är det bara dag 2, men sån mesig tupp vill jag inte ha. Han har varit mesig sen jag fick honom.
Skulle egentligen vilja satsa på bara Kochin, men jag tog hand om "paret" som var vanskötta och det var bara de två när jag fick dem.

Hur kommer det att sluta?
Hjälp någon!!... Någon som vill byta mina "lantras" mot en v kochin tupp, eller ska jag leva på hoppet och muta med godsaker?
Något som för övrigt endast de nya damerna bryr sig om...

/panelhönan

FM

• Skåne
En tupp kan jag avara men vill inte ha något i inbyte ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

207 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser