Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar  (läst 1245 gånger)

skogsbonne

• Värmland
ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar
« skrivet: 19 nov-12 kl 20:59 »
det konstiga är att ni säger att lohman värper ägg när dom är ganska gammla över 4 år men dom jag har haft har inte lagt ett ägg efter dom var 3 år.mina lohman ägg ligger på ca 50-70 g och dom var födda tidig vår. i början så fick jag kanske ca 10 stora dubbelgula ägg men efter det så slutade en höna att värpa så jag fick bara 9 ägg av 10 st men efter 2-3 månader så började en höna lägga mycket konstiga ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar. så vad kan det va??

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar
« Svar #1 skrivet: 19 nov-12 kl 22:12 »
Citera
mycket konstiga ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar. så vad kan det va??

Stora hårda klumpar låter skumt, hur stora var de? Men finns några trådar sedan tidigare om något liknande. Blodfläckar i ägg är däremot ganska vanligt och sägs vara ärftligt med. Är vävnad från hönan som släppt och kapslats in i ägget, troligtvis kan dessa "klumpar" också vara vävnad från hönan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

skogsbonne

• Värmland
SV: ägg med stora hårda klumpar i och lite blod fläckar
« Svar #2 skrivet: 20 nov-12 kl 06:19 »
den största klumpen jag har sett från det ägget var ca 1 cm och det var typ runt

Dela detta:

* Inloggade just nu

263 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser