Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Litet klipp på min lömska drake  (läst 748 gånger)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
Litet klipp på min lömska drake
« skrivet: 08 dec-12 kl 16:38 »
Lömsk löpanka

Han får bo inne några dagar. Det är jättekul att bada badkar och förstöra dricksvattet. Men kommer man nära för greja med honom så låter han som satan själv. Klippet gör inte hans ljud rättvisa. Han är nu döpt till Zombine för att vi misstänker att zombieljud har inspirerats av lömska ankor. 8)

Kanske lite hemskt att skratta. Jag vet ju att han är rädd 
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Squig

• Västergötland
SV: Litet klipp på min lömska drake
« Svar #1 skrivet: 09 dec-12 kl 14:01 »
En av mina hanar (gula) lät ungefär som detta för några veckor sedan. Jag matade dem och jag tror han tyckte att jag var för nära honorna. Då  väste han riktigt åt mig, något jag aldrig hört varken tidigare eller senare. Eller, om jag tänker efter så har faktiskt honorna låtit så när de fått ungar och man har kommit in i hagen...

För övrigt så ser löpankor grymt tuffa ut!  8)

Ägare till bohuslän-dals svarthöna och svensk gul anka i genbank.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: Litet klipp på min lömska drake
« Svar #2 skrivet: 09 dec-12 kl 17:03 »
Den här är riktigt vild. Han har spenderat hela sitt liv (född i våras) i en stor flock på 20 löpankor och massa andra raser därtill. När hösten kom så har de bott i dammen och jag har fått tag på dem bara för att de ska lyckas rymma igen.
Han plaskar runt i badkaret några gånger per dag och när jag ska få tag på honom så lyckas han numera flaxa/flyga ut ur badkaret och ut mot hallen.
Igår badade jag hunden och han stog med kolsvarta ögon och blängde under hela tiden vi var i badrummet.
Om blickar kunde döda ;D Jag misstänker att han anser badkaret är hans nu. ;D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

174 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser