Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar ni säljer Avelsägg ?  (läst 1252 gånger)

murrelina-01

• Västergötland
När börjar ni säljer Avelsägg ?
« skrivet: 16 dec-12 kl 17:56 »
Hej!

Jag undrar när ni börjar säljer era Avelsägg ?  ???
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

skogsbonne

• Värmland
SV: När börjar ni säljer Avelsägg ?
« Svar #1 skrivet: 16 dec-12 kl 18:14 »
När någon vill köpa på egen risk

Xoot

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 dec-12 kl 18:32 »
Efter ålder eller efter säsong?
Jag säljer avelsägg året runt i den mån som här finns ägg.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 18 dec-12 kl 19:25 »
Säljer året runt av det som finns och om jag vet att befruktningen är OK (kollar alltid ett par ägg själv innan jag säljer till någon annan).
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

skogsbonne

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 18 dec-12 kl 20:21 »
Säljer året runt av det som finns och om jag vet att befruktningen är OK (kollar alltid ett par ägg själv innan jag säljer till någon annan).
så om någon vill köpa så får dom vätna i 21 dagar?

Xoot

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 18 dec-12 kl 20:28 »

Du ser, oftast, om äggen är befruktade genom att knäcka det i något.
Förslagsvis ett glas så du kan hälla ner det i maten senare.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 18 dec-12 kl 23:16 »

Nej, antingen så knäcker jag ett par ägg (som man sedan kan steka eller baka på) och kollar groddskivans utseende men oftast, särskilt när det gäller en del raser jag ogärna vill äta upp ägg för (då den rasen kanske t.ex. inte lägger så många ägg eller är så lätt att föda upp - man vill ta vara och se till att så många ägg som möjligt blir kycklingar) så stoppar jag i ett par i kläckaren och lyser äggen efter 2 - 3 dagar för att se om något börjat utvecklats. :) Jag avbryter såklart inte ruvningen efter detta utan äggen får fortsätta utvecklas och kläckas till kycklingar som jag sedan föder upp själv eller säljer bort.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

191 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser