Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är era höns färdigruggade?  (läst 958 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Är era höns färdigruggade?
« skrivet: 26 dec-12 kl 12:54 »
Våra höns har precis ruggat färdigt, och är snyggare än någonsin!

Hur är det med era? Jag är nyfiken på om alla höns ruggar ungefär samtidigt...
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Xoot

• Gäst
SV: Är era höns färdigruggade?
« Svar #1 skrivet: 26 dec-12 kl 13:14 »
Alla höns ruggar inte samtidigt.

Sådant styrs av årstid, värme, belysning, foder och när djuret kläcktes samt allmän trivsel.
20% av mina har ruggat färdigt. Resterande har inte ens börjat. Har rugghönor mitt i sommaren ibland. :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 26 dec-12 kl 19:40 »
Här är det väldigt blandat. Vissa har ruggat färdigt medan andra inte börjat alls eller har precis till att börjat. Andra är halvvägs igenom. :) Tycker vissa tar längre tid på sig än andra också att bli klara. De som fäller nästan allt på en gång brukar bli klara fortare än de som "tar någon fjäder i taget"... ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #3 skrivet: 26 dec-12 kl 20:17 »
Kan tillägga att vi bara har fyra stycken, som är av samma ras, vilket kan vara anledningen att de är så synkade. :)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 27 dec-12 kl 21:57 »
Mina har ruggat en i taget sen i juli - väldigt opraktiskt!  Den sista kliver nu omkring utan en fjäder på skallen f.t., hon ser faktiskt inte klok ut. :-X
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Dela detta:

* Inloggade just nu

158 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser