Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  se kön på cayuga ankor  (läst 2046 gånger)

mysk-åsbomamma

• Uppland
se kön på cayuga ankor
« skrivet: 06 jan-13 kl 14:45 »
Hej! Köpte i sommras två fina cayugaankor. Nu är de ca 6 månader, ingen av dem har någon "knorr på svansen" betyder det att det är två honor? Jag tycker att de är väldigt lika kropps- och storleks mässigt. Till våren får jag ju svar när, om det kommer några ägg men vill ju gärna ha smått så då kan det ju vara bra att veta :D

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: se kön på cayuga ankor
« Svar #1 skrivet: 06 jan-13 kl 14:47 »
Låter de lika? De borde ha knorr vid den åldern, om det var hannar, men helt säker kan man inte vara. Kloakkontroll?
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

mysk-åsbomamma

• Uppland
SV: se kön på cayuga ankor
« Svar #2 skrivet: 06 jan-13 kl 14:53 »
nja? när jag köpte dom försökte vi lysna och välja två som lät olika men nu vet jag inte. Tycker att dom låter rättså lika :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

189 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser