Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plötslig död?  (läst 800 gånger)

JQHANNES

• Gotland
Plötslig död?
« skrivet: 06 jan-13 kl 22:35 »
Hej! Min drake föll plötslig ihop imorse och dog. Jag upptäckte igår att han betedde sig lite konstigt, stod mest still med halsen bakåt / "inne" i resten av kroppen men såg inget annat, han drack och åt. Dessutom gick han ut imorse när jag öppnade. Vad kan det bero på??

Honan är vid liv men är blekrosa runt masken. Dessutom blev hon påsatt av en tupp som drog henne i ögat så jag undrar om hon inte blir blind där... Stackars anka!!!! Vad ska jag göra för att hon ska få tillbaka sin röda mask??

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Plötslig död?
« Svar #1 skrivet: 06 jan-13 kl 22:41 »
De är ofta blekare i färgen under vintern, när de ska börja värpa blir de rödare igen. Men det kan såklart bero på sjukdom, vitaminbrist eller annat också, men troligast är det bara en naturlig årstidsvariation.

Vad draken dog av är svårt att säga. Hjärtfel? Fel på fettkörteln, så att fjädrarna inte isolerade ordentligt? Misstänker man sjukdom kan man skicka in till SVA.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

147 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser