Nu är "kycklingen" 18 veckor och jag tycker det är dags att stå på egna ben, på nattpinnen.

Men mor och son ska bara ligga i redet, kycklingen under mammas vinge. Fast han är lika stor som hon.
För att råda bot på det vände jag redena bak och fram på kvällarna så de istället skulle sitta på nattpinnen. Men nu har de då börjat lägga sig på gallret ovanför gödselbrädan istället.
På kvällen när jag tittar till dem sitter de på pinnen, men på morgonen ligger de på gallret.
Jag tycker inte det är så lämpligt så gallret inte är gjort för någon tyngd utan när de ligger där båda två så buktar det ner mot torven mm på gödselbrädan.
Hur kan jag få mamma höna att släppa detta beteende och inte släppa in sonen under vingen hela tiden?
Hon har börjat värpa igen men han stör henne även där ibland har jag sett. Han ser henne i redet och kommer dit och då lyfter hon så snällt på vingen så han kan krångla sig in.
Han är hellre än de vuxna ute när det är riktigt kallt eller snö, så jag tror inte han är frusen av sig. Jag tycker även han verkar få äta som han vill så mager tror jag inte han är. Även om han skulle behöva växa lite till innan slakt.
Några tips?