Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Matlagning på Muurikka  (läst 3670 gånger)

Moraggarn

• -
Matlagning på Muurikka
« skrivet: 14 jan-13 kl 11:02 »
Har använt mig av muurikka en hel del under det senaste året. Har lagat det mesta på den och det blir ju ofantligt gott och det är ju hur kul som helst. Så nån direkt novis på "muurikkaområdet" är jag väl inte direkt. Men har nån av er här på forumet pysslat något med detta? Har ni några kul tips och ideer att dela med er av? Söker lite ny inspiration

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Matlagning på Muurikka
« Svar #1 skrivet: 14 jan-13 kl 11:04 »
Tyvärr har min Muurikka varit i sitt fodral alldeles för mycket men det ska bli kul att få lite tips som kanske gör att den åker fram.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Ruztan

• ★ halvgammal, helförvirrad, lagomgalen, småtokig!
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 14 jan-13 kl 13:57 »
Min vän som driver Kryddburken har Muurikka som sponsor på sin matblogg och har framförallt i sommras skrivit endel vad hon gör med den och recept. Gissar att hon har en kategori som heter Muurikka då hon är oerhört frälst vid den sortens matlagning.
kryddburken.se
--------------------------------------
http://

Byracka

• -
« Svar #3 skrivet: 14 jan-13 kl 20:24 »
Pannkakor!

Jag har min stekhäll i uteköket, det blir mycket pannkakor och wok-style. Jag tycker pannan passar bäst  till snabba rätter, skall man råsteka potatis är det bra att den är fintärnad eller tunt skuren.

Oftast när jag kokar potatis eller pasta kokar jag mer än än portion och när man kör wok-style är det bara att ha i det i slutet så att det blir varmt. Vill jag ha stekt potatis brukar jag steka den först och sedan flytta upp den på kanten för efterstekning.

Ett högt lock är bra så kan man steka puffbröd och bondomelett/frittata.

Dela detta:

* Inloggade just nu

211 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser