Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ketchup.  (läst 852 gånger)

Fraams Palsing

• Gäst
Ketchup.
« skrivet: 27 jan-13 kl 18:44 »

Jag tycker om soppor, och har vatt med om soppkokning då jag tyckt att det ska bli gott, men så kommer `kokaren´ fram och vräker i ketchup! Lika lite som ketchupälskaren förstås viil att jag ska äta olämplig soppa vill ju jag givetvis inte missunna honom / henne att ha ketchup i den!

Blir de ur smaksynpunkt annorlunda om ketchupen tillsättes i soppan i tallriken i stället för i ´hela´ soppan?

Neon Knight

• -
SV: Ketchup.
« Svar #1 skrivet: 27 jan-13 kl 19:04 »
Socker i potatismoset och ketchup i soppan... Vad du behöver är ett lås på spisen - obehöriga äga ej tillträde.

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 27 jan-13 kl 19:24 »
hrrmm! Nu var det jag som hade socker i potatis moset inte Fraams Palsing  ;)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

christelle

• Blekinge
« Svar #3 skrivet: 27 jan-13 kl 19:41 »
Låt ketchupen, den sötsura chilisåsen, de krossade tomaterna, vitlöken eller vad som du har som smaksättning koka med hela tiden så gifter sig smakerna bättre.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

torbjorn

• Medelpad
« Svar #4 skrivet: 27 jan-13 kl 20:08 »
Har man en ketchupmissbrukare i hushållet så kan man ju om inte annat försöka sig på att dryga ut ketchupen med t ex passerade tomater utan sockertillsats.

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser