Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  För mycket lada?  (läst 3338 gånger)

Wenden

• Gäst
SV: För mycket lada?
« Svar #20 skrivet: 11 feb-13 kl 10:53 »
Stora Matsbo vinner för mig spontant, visserligen helt utan kännedom om bygd och mygg. :)
Jag blir sugen på att flytta dit  ;D

Sister

• Dalarna
« Svar #21 skrivet: 11 feb-13 kl 11:01 »
Hahahaha!  ;D
Jag visste att jag inte borde ha postat länkerna...
Nå. Först till kvarn!
Men skämt åsido.
Tyttbotrakten kanske är för myggigt, men läget annars är magiskt, gå in och kolla på Goggle Earth, man kan "köra" förbi vägarna på alla tre. Dalälven glimtar och ett naturreservat finns mycket nära. Jag hade annars tänkt vi skulle investerat i ett riktigt fett avmyggningsmaskin.... By Born huset har dock ett gammalt ruckel som gömmer sig bakom huvudhuset som mäklaren inte nämner någonstans. Känns skumt. Har för mig att det kostar en del att riva.
Stora Matsbo är så fint, men på gränsen till vad vi vill pendla. Och egentligen lite dyrare, dock får man extremt mycket för pengarna.
Bergshyttan ser skum ut på något sätt. Bortsett från den extremt fula uteplatsen som man kan gå loss på med slägga, så tycker jag att det verkar finnas ett extra husruckel gömt inne mittemot drivhuset? Extremt högt i tak inomhus, mkt potential.
Nå. Det är fina objekt alla tre. Det skär i hjärtat att allt ska förfalla på grund av att man har styckat av marken.
Men vi ska försöka få tid att åka kika.
Det tar ca 2 timmar att köra fr Shlm eller 1,5 fr Uppsala.

Malin Johansson

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 11 feb-13 kl 11:06 »
Pendla? Jag trodde ni skulle leva på gården. :)

Sister

• Dalarna
« Svar #23 skrivet: 11 feb-13 kl 11:08 »
Vi har båda två jobb i trakten, dvs inte eg pendla, utan köra till jobbet från hemmet på gården =)
Jag tänkte mest påpeka för andra ev intresserade att dom här husen ligger ganska tillgängligt till...

tinna.m

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 11 feb-13 kl 11:13 »
Stora Matsbo väljs här med!
Tyttbotrakten har ju dock den fördelen, för en alt'are, att du kan mata höns och ankor med myggen du fångar, stort steg på väg mot självförsörjning!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Chaan

• -
    • chaaniversum
« Svar #25 skrivet: 11 feb-13 kl 12:58 »
Det är ingen mening med att ha mer än tio bikupor på ett ställe eftersom bina bara kan flyga några kilometer. Däremot för en kommersiell biodling behövs massiva utrymmen för förvaring av lådor under vintern, slungning, värmebehandling, tappning, förvaring av hinkar, burkar, material :-[

Wenden

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 12 feb-13 kl 21:54 »
Hur är trakten söder om dalälven mellan Avesta och Hedemora?  Okänd för mig.

Chaan

• -
    • chaaniversum
« Svar #27 skrivet: 12 feb-13 kl 22:08 »
Avesta tycker jag sällan man hör något negativt om. Jag körde runt på landet mellan Sala och Avesta och letade efter alternativa objekt men hittade inte rätt ställe.

Sister

• Dalarna
« Svar #28 skrivet: 28 feb-13 kl 13:09 »
Hej allihopa,
Jag kan berätta att 2 av objekten blev sålda innan vi hann åka kika och det tredje (Stora Matsbo) var inte rätt: för långt iväg. Det är nog en del jobb med bostadshuset i Stora Matsbo om man villl få det riktigt mysigt, men en superfin lada med plats för 10-20 kor och stora spilta för kalvar eller grisar. Stor bit åkermark. Ett riktigt fint gammeldags ladugård, och fina nya plåttak. Utsikten var fantastisk.
Ha det fint!

Dela detta:

* Inloggade just nu

223 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser