Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart 2 dygn sen kyckling kläcktes, kasta de andra äggen?  (läst 1093 gånger)

Catwalkqueen

• Dalarna
Som det står i rubriken: i morgon bitti är det 2 dygn sen kycklingen kläcktes och de andra två äggen har fortfarande inte kläckts, ska jag låta dem ligga några dagar till?
Jag har ju två damer som samruvar och dela på kycklingen som kläcktes, kommer det bli bråk om den enda kycklingen om inga andra kläcks?

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Snart 2 dygn sen kyckling kläcktes, kasta de andra äggen?
« Svar #1 skrivet: 22 feb-13 kl 04:02 »
Hönorna brukar kliva av äggen när hoppet är ute. Lys äggen eller håll nära örat och lyssna efter pip.

Catwalkqueen

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 22 feb-13 kl 07:51 »
Hönorna brukar kliva av äggen när hoppet är ute. Lys äggen eller håll nära örat och lyssna efter pip.
Åh så bra, tack! =) Skönt att veta att de sköter det själv =)

Catwalkqueen

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 23 feb-13 kl 13:12 »
Inga fler kycklingar har kommit ut, äggen är svarta vid genomlysning och hönan ligger fortfarande och ruvar.
Är det inte ganska orimligt att det kommer fler kycklingar? =(

Towa

« Svar #4 skrivet: 23 feb-13 kl 21:58 »
Kasta inte äggen! Jag fick idag en kyckling till, efter att den första är kläckt för fem dagar sedan. Så länge hönan ligger på äggen så får hon göra det.

Catwalkqueen

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 23 feb-13 kl 23:09 »
Kasta inte äggen! Jag fick idag en kyckling till, efter att den första är kläckt för fem dagar sedan. Så länge hönan ligger på äggen så får hon göra det.
Nämen! =O Är inte det väldigt ovanligt?
Jadå får äggen ligga kvar ett tag till =)

Catwalkqueen

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 28 feb-13 kl 11:08 »
Iförrgår  lyfte jag upp äggen och skulle lyssna och det kluckade i äggen! Insåg att det verkligen inte skulle bli några fler kycklingar så jag plockade bort äggen. Råkade tappa ett av dem när jag skulle stänga dörren till hönshuset och det var brunt slem och blod där i, äckligt som tusan luktade det också =S Blä! Stackarna har dött på vägen och ruttnat...

Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser