Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min första kläckning i min nya Hova Bator  (läst 575 gånger)

Ulricaa

• -
Min första kläckning i min nya Hova Bator
« skrivet: 23 feb-13 kl 09:29 »
Nu så! nu har dom där tre veckorna gått, spänd förväntan på hur kycklingarna skulle kunna hålla sig vid liv och komma ut och på vilken dag, skulle tempen stämma, skulle allting klaffa?
Jag har haft dom där 60 äggen i maskinen totalt från början ungefär och tyvärr är det ju några ägg som varit tomma. Mina sex ecoägg från coop åkte rätt kvickt ur kläckaren då dom efter en och en halv vecka var tomma nästan allihopa, två av dom var befruktade men det ena dog genast, det andra har fått ligga men det kläckte jag igår, då hade det legat tre och en halv vecka och var bara en liten fjäderklump. Just nu kläcks det i köket från våra maran och silkesägg och dom har kläckts på dag 20 och 21, friska fina kycklingar! Det torde ju innebära att det har funkat med både temp och luftfuktighet, man blir så glad!!!!

Kan varmt rekommendera den kläckmaskinen och arctichen som leverantör, alltid snabba och tillmötesgående !
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Smajsan

• -
SV: Min första kläckning i min nya Hova Bator
« Svar #1 skrivet: 23 feb-13 kl 11:06 »
Hej!
Vad roligt att den funkar för dig med  :D fast jag har vändnings backen i min så då får jag bara plats med 48 ägg. Vad menar du med att den från ecoägg var en fjäderklump? var den inte riktigt färdig?
Jag har 47 ägg i min nu,det är liv i alla. Men alla har olika kläck datum så jag måste nog ta bort vändningen o vända dom ägg som behöver vändas för hand. Det är ägg som en ruvhöna låg på och hoppade av.O tydligen har andra höns fortsatt att värpa hos henne. Så det är en villervalla där i just nu.
Men jag är super nöjd med den kläckaren jag med, och grattis igen till ett lyckat kläck med många goa små luddisar.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser