Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns är farliga!  (läst 848 gånger)

Tomtabacken

• Västergötland
Höns är farliga!
« skrivet: 03 mar-13 kl 12:44 »
I alla fall tycker jag det! För drygt ett år sen skaffade jag mina första höns, och i dag kan jag inte förstå att jag inte begripit hur himla kul och trevligt det är tidigare! MEN, nu sitter jag här och har beställt avelsägg av tre nya raser. Och vill ha fler!! Fatta va beroendeframkallande det är med höns! Dyrt blir det med, då jag måste fixa ett till hönshus (minst)! ;-)

mysk-åsbomamma

• Uppland
SV: Höns är farliga!
« Svar #1 skrivet: 03 mar-13 kl 12:52 »
Kan bara hålla med :D 

Förra våren sålde jag alla mina blandras hönor för att sattsa på enbart renrasiga Åsbo.
Nu sitter jag här med 3 olika raser. Fortfarande renrasiga så de behöver mycke plats :)
Dess utom är ju gården full med andra trevliga fjäderfän :D

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #2 skrivet: 03 mar-13 kl 13:26 »
Instämmer totalt ;D
Startade aug -11 med fem Hedemora i ett hönshus. Har nu utökat med en grupp Isbar i eget hönshus. Fem Maran-kycklingar och ett gäng till i kläckaren. Ett gäng Silke och ett större gäng Gamal Svensk Vit Leghorn i kläckaren + de Hedemora och övriga jag har kvar! Det blir till att göra om i Vedboden framöver så grupperna får plats ;D ;D
Så roligt med höns hade jag ingen aning om att det kunde vara!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 03 mar-13 kl 14:19 »
Instämmer, de är härliga djur!

Har nog 250 stycken nu och kläck på 60 till om 12 dagar...
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

86 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser