Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katt gosar med höna!  (läst 1179 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Katt gosar med höna!
« skrivet: 30 mar-13 kl 12:47 »
Våran kisse Plopp är ofta med när hönsen ska få mat, här passar han på att gosa lite med en höna!!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Nina W

• Värmland
SV: Katt gosar med höna!
« Svar #1 skrivet: 30 mar-13 kl 12:52 »
Ovanlig och rolig bild! Ja, vad gör inte en kisse för att få del av kalaset?

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 30 mar-13 kl 14:42 »
Vad mysigt  :-* Min lilla katt vill också vara med men jag tror inte han har samma intentioner som din kisse  ;) Fantastisk bild.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #3 skrivet: 30 mar-13 kl 16:03 »
Kul!  :D
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #4 skrivet: 31 mar-13 kl 21:28 »
Kisse riktigt "trycker" sig mot hönan för att gosa, till slut fick flaxa ner från bordet ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #5 skrivet: 02 apr-13 kl 21:28 »
 ;D Så hade jag också en katt som gjorde  ;D Mysigt  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Argona

• Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #6 skrivet: 02 apr-13 kl 21:37 »
Det är så roligt att se att djuren kommer väl överens! Här passar Plopp på att äta lite rester med hönsen, sallad kan vara riktigt gott, i alla fall när det är tänkt att hönsen ska få äta upp det ;D

« Svar #7 skrivet: 04 apr-13 kl 15:55 »
Vad härligt!! Visst är det underbart med alla "djurkombinationer"! Kom att tänka på vår Hoffe som vill vara med och äta havregryn ur handen, som hönsen gör. Hon har väl aldrig gillat torra havregryn under sina 12 år!!  :)
Tredje kullen kycklingar kläckta :O)

Smajsan

• -
« Svar #8 skrivet: 04 apr-13 kl 16:08 »
Jag måste bara berätta  :D Igår satte jag ut dom sista kycklingarna i hönshuset som är en ombyggd husvagn. De blev så uprörda av flytten så jag satt och hade dom i knät o pratade lite med dom o dom andra hönsen.
Nu när jag sitter där hör jag lite ljud utifrån och tupparna varnar, och jag säger det är nog bara Pinnen som klättrar lite, Pinnen är katten  :D Efter ca. 2 minuter till brakar det till från taket och Jag ser hur katten liksom ålar sig in genom takluckan  :o  ser att han ångrar sig men faller rakt ner i vaktel buren  ::) Ok får resa mig upp och rädda den stackars kissen från de skräck injagande vaktlarna  :) Han gör allt för att få vara med där inne, och nu tyckte han att han var listigare än räven  ;)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #9 skrivet: 05 apr-13 kl 13:04 »
Vrålsnygga höns på sista bilden! Vilken sort är det?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

252 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser