Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kiselpulver Smite Organic mot rött hönskvalster  (läst 13543 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Kiselpulver Smite Organic mot rött hönskvalster
« Svar #20 skrivet: 23 okt-12 kl 09:56 »
Tjao, de försvinner men frågan är om det är utav pulvret de dör av eller av all bio force lösning som de små äcklen blir "badade" i. ::) Så för att undersöka pulvrets effekt så får man nog skippa övriga behandlingar.

Enda jag har att jämföra med då är att jag själv provat ett liknande pulver , fast för löss (barriers luspuder) då kvalster är något man tycks haft turen och klarat sig ifrån hittills (betong/cement/stenväggar/golv om det kan ha någon påverkan) ... Och resultatet ... Ett hönshus som luktar pepparmint och gott men ingen påverkan på lössen. ::) Då är vanlig såpalösning betydligt bättre om man vill vara giftfri, där dör de på sekunden de kommer i kontakt med lösningen.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
« Svar #21 skrivet: 18 mar-13 kl 20:24 »
Någon som har erfarenhet av Smite Organic & Smite Professional? Funkar det som sanering av ohyra eller inte?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

ardennerfrälst

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 14 maj-15 kl 19:23 »
Ren kisel, som tex Myrnix, är mycket effektivt mot ohyra på fjäderfän. Naturligt, och helt giftfritt. Jag har mer än jag behöver och kan tänka mig att sälja. Finns i Sorunda, skickar gärna. PM:a vid intresse

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser