Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nån som testat att.....  (läst 613 gånger)

Vildrosens

• -
Nån som testat att.....
« skrivet: 06 apr-13 kl 12:53 »
ta ägg från kläckaren där kycklingen börjat hacka sig ut och sedan lagt dem under en ruvhöna med gott resultat?? En fundering bara om det kan funka.
Tänkte köpa kläckmaskin i år då jag inte har så många töser kvar som vill ruva.

skogsbonne

• Värmland
SV: Nån som testat att.....
« Svar #1 skrivet: 06 apr-13 kl 18:01 »
Bättre att lägga äggen under hönan typ dag 18-19 då man ska sluta vända för dom börjar pipa i äggen och då ligger hönan stilla sen. Har inte testat detta själv men det är många andra som gjort så :)

Lise

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 06 apr-13 kl 18:28 »
Har tagit färdigkläckta och stoppat under ruvhöna med gott resultat. Kycklingar med en mamma blir vettigare.

ardennerfrälst

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 06 apr-13 kl 18:30 »
Har gjort så flera gånger med bra resultat. Hönor är inte så himla styva i matte, och har inte koll på hur många kycklingar de ruvat fram.På kvällen i halvmörker har jag gjort som följer: Först plockar jag  2-3 kycklingar under hönan, och i samband med att jag lägger tillbaka dessa lägger jag även under dem jag vill ge extra. Har gått från 4-6 till 12-14 utan minsta problem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

187 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser