Utökade med en till yngellåda på fyra samhällen för en vecka sedan och tillsatte drönarram. Tre utav dem har byggt drönarceller och en har lagt fullt med ägg i dem.
Ett samhälle har dött. De svalt ihjäl under den vecka som det var lite halvtaskigt väder. Kollade dem innan och de hade vintermat kvar och hade börjat att dra in honung och pollen. De hade inte heller lagt några mängder ägg ännu.

Det var tråkigt, jag var ju så glad att alla hade klarat vintern och kommit igång...

Samhället med den äldsta drottningen, 3 år, är hysteriskt produktivt. Yngel överallt och där det går har de lagt honung som de även täckt så det var tur att de fick en extra låda att husera i. Drottningen har vart väldigt bra alla år och det är synd att hon nu är för gammal eller kan jag ha henne ett år till? Förhoppningsvis får jag fram ett gäng döttrar från henne i sommar. De jag fick fram förra året är snälla och sköter sig bra.
En biodlare en bit bort tog in nytt avelsmaterial utav hög kvalité förra året + att min bifarbror också har bra bin så nu hoppas vi kunna berika varandras avel.

Det är skönt att veta att de är ordentliga och noga med sin biodling och att vi strävar efter samma mål.