Vad blir av dessa plantor , röka eller snus , Maria ?
Slipper du ogräs med arrangemanget som ligger runt plantorna eller vad är din tanke med det om man får lov att fråga ?
Tja.. svår fråga då jag borde sluta röka

bägge är möjliga. Så svaret är i skrivande stund vet ej.
Klart man får fråga. Jag täcker alla odlingar och det är för att tillföra biomassa, hålla fukten kvar i jorden det som ligger runt dessa är havtorn som är en kväve fixerare men även en växt som innehåller en massa annat gott.
Jag för nästan aldrig bort något från landet tvärt om så släpar jag dit det mesta löv småkvistar,gräs blad nässlor mm
Som du ser så täcker jag gångarna med och det är för att behålla fukten i marken.
Bäddarna är upphöjda så jorden är lucker och eventuella ogräs sitter sällan fast.
Ogräs lägger jag på bäddarna om jag hittar något.(inte om det gått i frö)
I / på bädden finns ett rör med hål i som jag pluggar in på mitt vatten system vid behov ( regnvatten som samlas höger upp och kommer med självtryck.
Ska nog skriva att havtorn har jag aldrig använt innan som täcknings material så det är lite experimentellt.
Vi får se vad som händer.
Helst odlar jag ju så det inte blir öppen jord, men första året i småland och det tar tid att få igång allt så som man vill ha det..
I gångarna häller jag kaffe sump ( inga sniglar funna i landet än)