Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första försöker med intarsia  (läst 1610 gånger)

mohsart

• Blekinge
Första försöker med intarsia
« skrivet: 12 maj-13 kl 00:01 »

Kardinalstrecken är av Pockenholtz och de andra av nåt faner jag hade liggandes.
Största missen var att när jag limmade en av bitarna hade jag en liten kloss under en stor som tvingades fast, den lilla för att få trycket på just biten jag limmade, men den hamnade snett och gjorde ett märke i ekplankan...

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

Sjaunja

• -
SV: Första försöker med intarsia
« Svar #1 skrivet: 12 maj-13 kl 00:20 »
Men du det var väldigt bra för att vara första intarsiaförsöket! Ett himla precisionsjobb. Vill man ha snygga skuggningar så doppa bitarna i en kastrull med varm sand.

mohsart

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 12 maj-13 kl 00:27 »
Tack!
Ja himla pilligt och lurigt med fanerbitarna som bara sprack, skalpell hade säkert underlättat men jag hittade ingen så det fick bli täljkliven :)
Jag är inte helt med på hur du menar att det blir med skuggningar, har du bild? :-)

/Mats
Riggargesäll, arbetar även med båtbygge och -renoveringar, repslagning och segelsömnad, samt fin- och fulsnickeri.

Have Autism, Will Travel

Sjaunja

• -
« Svar #3 skrivet: 12 maj-13 kl 00:57 »
Så här!
The Folding Rule - Marquetry Sand Shading

mohsart

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 12 maj-13 kl 02:28 »
Ah, ja, den tekniken kände jag ju faktiskt till nånstans i bakhuvudet :O

/Mats

Have Autism, Will Travel

Dela detta:

* Inloggade just nu

205 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser