Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra pengar..  (läst 7278 gånger)

Eulalia

• Gäst
Re:Göra pengar..
« Svar #20 skrivet: 09 dec-07 kl 23:25 »
...8<.....
Ljus i gamla konservburkar (kallas för shabby chick tror jag visst)

åh jag har 2 såna dyrgripar, inköpta på loppis, äkta hantverk gjorda på gammeldags ölburkar av TJOCK plåt!
Ska fota o lägga upp vid tillfälle, ursnygga!

Rosten

• Närke
« Svar #21 skrivet: 10 dec-07 kl 00:06 »

Sen måste jag bara visa denna sexiga apparat http://www.cleanberry.fi/sve/index_sv.htm

Jag fick en chock när jag såg denna apparat för några år sedan. Det var ju nästan på pricken lik min lingonrensare som jag byggt av vanliga 2" avloppsrör i grå plast. (överblivet material från garagebygget 1994.) Att dom sedan kallade den för "revolutionerande nyhet" var nog kanske en smula överdrivet. ;)
« Senast ändrad: 10 dec-07 kl 00:09 av Rosten »

Eulalia

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 10 dec-07 kl 11:12 »
Jag fick en chock när jag såg denna apparat för några år sedan. Det var ju nästan på pricken lik min lingonrensare som jag byggt av vanliga 2" avloppsrör i grå plast. (överblivet material från garagebygget 1994.) Att dom sedan kallade den för "revolutionerande nyhet" var nog kanske en smula överdrivet. ;)

detta får mig att fundera på en ny möjlig tråd "pengar jag hade kunnat göra om jag varit snabbare i vändningarna"...
Jag tänker på detta och sörjer varje gång jag ser de där snygga plexiglas-stjärnorna som hänger i vareviga fönster numera...JAG uppfann dem före de kom ut! Jag har tom ritningen nånstans, jag satt på "tronen" och spånade, det var kring jul och som en blixt från klar himmel så fanns den där ideen i mitt huvud! Just då tänkte jag mycket kring materialet plexiglas och vad man kan göra av den, av nån skum anledning...
Jag klurade ut stjärnan, funderade på olika typer av lysen, upphängning osv, ritade ner alltihopa och berättade sen om detta på jobbet för min chef...sen glömde jag bort det i ett år. Julen därpå lanserades min stjärna  :'(

nej, jag misstänker inte chefen... :D
« Senast ändrad: 10 dec-07 kl 11:14 av Eulalia »

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #23 skrivet: 10 dec-07 kl 14:15 »
Hugga "pynteved" ved och sälja i lagom små satser till tillfälliga gäster.
Hyra ut stuga till jägare.
Stängsla åt hästägare i trakten.
Hundvakt åt folk som arbetat i sta'n.
Uthyrning av cyklar. Roddbåtar.
Guidade turer till utfodringsplatser för älgar mm.
Snickra trädgårdsmöbler/sandlådor/drivbänkar.
Dra upp och sälja småplantor/blomlådor/kryddväxtlådor på vårkanten.
Självplock potatis/lök/morötter frukt och bär, julgranar.
Sommarbete åt hästar under semestern.
Rensa stenmurar, diken och vägrenar.
Måla hus och / eller brädfodra om.

A.

Dela detta:

* Inloggade just nu

200 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser