Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dom ser bedrövliga ut!  (läst 789 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Dom ser bedrövliga ut!
« skrivet: 10 jun-13 kl 23:18 »
Och jag fattar inte vad det är för fel! Mina Lohmanhöns är 2 år men ser ut som om dom är färdiga för graven, illröda och kala på huvudena, kala på ryggen, ja lite överallt! Jag har letat ohyra flera gånger men hittat inga, och jag har letat överallt på hönsen, men nej. Tänkte att det kanske var så att dom fick för mycke vete och drog ner på det, men nej. Ruggar dom, blev nästa tanke, men va fasen, det gör dom ju inte i flera månader! Och det är bara Lihmanhönsen som ser ut så, blandisarna är jättefina och likaså "toffsarna"( silkes). Vad kan felet vara? Är dom slut? Dom får varierad kost, spannmål, frukt, sallad, gräs, bröd ibland, matrester ibland.
Jag skämms ju att ta hit folk, dom ser ju vanskötta ut!

lena70

• Gäst
SV: Dom ser bedrövliga ut!
« Svar #1 skrivet: 11 jun-13 kl 08:56 »
Har du en tupp inne hos hönsen? Får du några ägg ifrån dessa höns nu? Du har inget foto, att visa på hönsen, på hur de ser ut?.

DiselDoris

• Södermanland
SV: Dom ser bedrövliga ut!
« Svar #2 skrivet: 11 jun-13 kl 09:18 »
Jo det går 2 tuppar med dom, men det är över 20 höns och det är bara värphybriderna som ser ut så. Jag har sadel till dom värst drabbade men det kommer inga nya fjädrar under, det borde det ha gjort nu tycker jag. Men det är sant, det är lite dåligt med ägg, så dom kanske ruggar ändå? Fast nu?

Dela detta:

* Inloggade just nu

337 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser