Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Låta dom bo kvar i kläckaren några dagar extra?  (läst 902 gånger)

sizz

• Uppland
Låta dom bo kvar i kläckaren några dagar extra?
« skrivet: 25 jul-13 kl 11:27 »
Kanske en jättedum fråga, men varför låter man inte vaktlarna bo kvar i kläckaren några dagar, där kan jag ju verkligen hålla perfekt temperatur...

sunkan_85

• -
SV: Låta dom bo kvar i kläckaren några dagar extra?
« Svar #1 skrivet: 25 jul-13 kl 17:29 »
Det beror nog på att dom grisar ner så mycket men ett dygn är okej att ha dom där.

allvetarn

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 25 jul-13 kl 19:22 »
Kycklingarnas gulesäck (inbyggd matsäck) räcker i max två dagar. Jag brukar ge dom mat redan en dag efter kläck och det brukar uppskattas.
Brevduvor, höns

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jul-13 kl 07:52 »
Värmen och fukten gör att det börjar lukta, tror inte det är så bra ur bakteriesynpunkt då de är känsliga och så måste de få mat och vatten. De trivs bra under en värmelampa

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser