Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya L100, var finns den?  (läst 1260 gånger)

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
Nya L100, var finns den?
« skrivet: 02 aug-13 kl 11:18 »
Sitter på lunch med mobilen o söker
L100. Det närmaste jag kommit är en 404
På jbf sida. Vet att jag sett länk både här
Och på Allt om kaniner men nu är den borta
Någon som vet var den finns?
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
SV: Nya L100, var finns den?
« Svar #1 skrivet: 02 aug-13 kl 20:32 »
Sitter på lunch med mobilen o söker
L100. Det närmaste jag kommit är en 404
På jbf sida. Vet att jag sett länk både här
Och på Allt om kaniner men nu är den borta
Någon som vet var den finns?

L100 finns, men dock inte för kaniner. Kanindelen var ute tidigare på remiss. Resultatet blev inte som  jordbruksverket ville, och har nu kallat till en hearing i september. Vi får lugna oss. Kaninproducenterna har efterlyst regler som gäller produktionskaniner i över 10 år nu.

magnols

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 aug-13 kl 20:39 »
Då gäller det alltså att passa på och köra efter hur man producerar kanin ute i Europa. Och kanske bygga upp lite kapital tills nya regler kommer. För då finns inga klara regler för produktion av kanin. Låter som ett tillfälle för kaninproducenterna att sätta in en högre växel?

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 10 aug-13 kl 22:21 »
Ska man satsa på en verksamhet så är det ju bra att veta någotsånär vad som händer i bestämmelseväg inom en överblickbar tid.
Flera väntar på de nya bestämmelserna, så de kan investera.
Att starta med en kontinental modell vid ett läge där inga svenska bestämmelser finns, kan få till konsekvens att man blir åtalad för brott mot djurskyddslagen, eftersom myndighetspersoner i olika länsstyrelser anser att bestämmelser ska finnas, och går efter L 80 istället. Sedan har man att göra med att överklaga i div instanser osv.
Sveriges kaninproducenters förening har lagt i växeln för länge sen, men jordbruksverket är segt.

Gösta

« Svar #4 skrivet: 05 okt-13 kl 19:42 »
Godkända EU-mått för hona med kull är 0.18 kvm. Höjd 25 cm. Samma burstorlek för ungdjur. Rymmer då 6 kaniner upp till en vikt på 3 kg.
kanske inte vad vi vill ha....
Gösta

Gille

• -
« Svar #5 skrivet: 05 okt-13 kl 21:16 »
Godkända EU-mått för hona med kull är 0.18 kvm. Höjd 25 cm. Samma burstorlek för ungdjur. Rymmer då 6 kaniner upp till en vikt på 3 kg.
kanske inte vad vi vill ha....
Gösta
Nä fy!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

774 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser