Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aldrig mer utan höns:)  (läst 621 gånger)

Smålandsanna

• Småland
Aldrig mer utan höns:)
« skrivet: 02 aug-13 kl 11:23 »
För ett år sedan bodde jag och min familj utmed en 50-väg (där de flesta höll ca 80 >:()
Nu har vi tagit över min mans släktgård mitt ute på landet! Barnen kan springa fritt och leka, gamlehunden myser i skuggan, ärvekatterna strosar omkring utan ett bekymmer i världen, vi odlar kravodlat i långa rader allt känns nästan overkligt!
Jag har alltid önskat mig höns men inte sett hur det ska kunna gå att förverkliga i ett hus med så liten tomt som vi hade.
Nu går de här äntligen och kluckar! Mina fantastiska gula orpisar och spräckliga Blomme som jag tycker så mycket om :)
Dessa fantastiska damer och herrar är så ljuvliga att jag tom saknar dem nu när jag börjat jobba efter semestern....!

Livet på landet är gott!
Gör mitt bästa för att samsas, med man, två barn, två hundar, tre katter och ett 10-tal höns:)

Cathrin73

• Södermanland
SV: Aldrig mer utan höns:)
« Svar #1 skrivet: 02 aug-13 kl 11:47 »
Vad härligt! Ja, vad skulle man göra utan dessa höns?  :)
Bor på landet och har hedemorahöns och några blandisar, två katter, en kanin, en Fransk Bulldog, två barn och en man.

rosita51

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 02 aug-13 kl 12:09 »
Det låter fantastiskt, nästan som en dröm! Själv har jag haft hobbyhöns i två år och kan inte fatta varför jag inte skaffat dem tidigare!
MVH Rosita zon 1

Vild

• -
« Svar #3 skrivet: 02 aug-13 kl 13:31 »
Jag kan inte förstå att inte fler har höns på hobbynivå heller. Jag bor visserligen inte på gård (än!) men det går ju bra att ha höns ändå och dom är otroligt trevliga och lättskötta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

768 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser