Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hängig 5-veckors kyckling  (läst 923 gånger)

Fruntimret

Hängig 5-veckors kyckling
« skrivet: 18 aug-13 kl 18:02 »
Hej,
Köpte mina första kycklingar för tre veckor sen och är en riktig "hönsmamma".

Våra kycklingar är 5 veckor och flyttade igår från kycklingburen i garaget till ett litet sommarhus. Värmelampan är med pch de har bara fått vara ute så vi är hemma.
En kyckling ligger/står nu mest o sover, uppburrad med slutna ögonen medans resten av gänget är hur pigga som helst.

När vi plockar ut den är den vaken o äter hirs ur handen men annars sover den mest.
Vi har tvångsmatat med lite a-fil.

Någon som har tips på va vi kan hitta på? :-(

Smajsan

• -
SV: Hängig 5-veckors kyckling
« Svar #1 skrivet: 18 aug-13 kl 19:34 »
Hej!
Det enda jag kommer på är att kolla om den har ohyra. De kan bli riktigt dåliga och bleka och blodfattiga. Kolla runt i fjäderdräkten från näbb till kloak.
Eller om de bor i drag kan de bli förkylda och ruggiga. Det är ju inte bra heller.
Hoppas kycklingen snart mår bättre  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Fruntimret

« Svar #2 skrivet: 18 aug-13 kl 21:28 »
Hittar inget i fjäderdräkten.
Den ser ut precis som de övriga kycklingarna...!
Rena och fina.

Den är inte lös i magen, och jag har tvångsmatat den med lite fil, och fått den att äta lite havregryn.
Men så fort man inte "stör den" så ligger den ner, blundar o ser nästan död ut.  :'(

Nu har vi den inomhus hos oss, i en fågelbur medans de övriga är i sommarhuset.

Hur går man bäst tillväga om man behöver låta den dö?
Trodde inte vi skulle behöva göra något sådant än på ett tag  :(

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 18 aug-13 kl 21:46 »
Du kan söka efter avliva höna eller slakta höns i google sök rutan.
De kan ju också ha något medfött fel som visar sig först nu. Värme, omtanke, mat o vatten och lugn o ro Är ibland en bra medicin.
Men den kan ju bli så dålig så ni måste ta bort den.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

185 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser