Hej!
Jag ska isolera ett förråd för att ha hönshus i halva och hundgård i halva.
Just nu finns det gjutet betong golv, reglar+trasig vindpapp+ gles ytterpanel (någon tidigare ägare gjorde inte klart med ett andra lager). Taket är masonitskivor+ plåt, dåligt skick men jag hinner inte åtgärda det i år, tänkte förstärka med ett par presenningar så kanske det inte regnar in.
Min tanke: ner med ytterpanelen och byt vindpapp, på med ny ytterpanel. Isolera med hampa eller nåt annat miljövänligt, sedan på med enkelt brädlager invändigt. Sedan skulle jag helst sätta upp plastmatta på väggarna för hålla det väldigt lättstädat (jag har plastmatta som kan återanvändas). Tänkte nog inte göra något åt golvet annat än en lite uppbyggd sovplats till vovven.
Det finns ingen uppvärming i förrådet utan jag har tänkt att hönorna kan ha en värmelampa eller två om det blir kallt och vovven (en schäfer) är bara där dagtid och kan ha en tjock fäll. (Vi bor utanför Göteborg.)
Jag är total novis på att bygga så jag vill gärna ha några åsikter om min plan. Typ, är det superdumt att sätta upp plastmatta på väggarna alt är det onödigt att isolera om det inte finns någon värmekälla? Borde jag göra något åt golvet? Behövs det något mer i väggarna?
Mvh, Lina