Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Typ diarré på pigg kyckling  (läst 3325 gånger)

NettanPlettan

• Småland
Typ diarré på pigg kyckling
« skrivet: 21 sep-13 kl 19:18 »
Hej!

En av kycklingarna jag köpte i Lördags har sen igår runnit kiss (vitt) från kloaken...
Den är pigg och äter och dricker som vanligt. Bajsen var normal tills idag då den var lösare.
Vad TUSAN är detta tror ni.... ?
Den har fått fil och kokt äggula.

Den bor i egen låda.

Idag när jag hade den i knät så rörde den sig konstigt ett tag, nästan som spasmer.

Ska noga övervaka den lilla..

ps... Hen STINKER..

Kärlek
/Tilda

NettanPlettan

• Småland
SV: Typ diarré på pigg kyckling
« Svar #1 skrivet: 21 sep-13 kl 20:48 »
Jag har mailat in till sva...
Andra kycklingar jag köpte i våras nös och va lösa i magen.... En storhöna fick jag nacka då hon en dag bara kippade efter andan.
Det är mina första rashöns och jag hade tänkt föda upp och rikta avel men nu verkar det som att jag får slakta några och skicka in för att veta att dom inte smittar vidare nån sjukdom. Typiskt, men kanske lika bra, då det verkar som att det är alldeles för mycket hit och dit med höns?

Må gott,
/Tilda

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 22 sep-13 kl 11:26 »
Hej!
Hur har den med värme? En sån liten behöver värmelampa eller något annat för att kunna hålla tempen. Tror de kan bli lösa i magen av kyla.
Ge den vätska direkt i näbben så du ser att den får i sig vätska. Och ge lite fast föda med, som tex. havregryn tillsammans med filen o ägget.
Hoppas den lilla blir bättre.
Tvätta den med runt rumpan för det är starkt med avföring mot huden. och torka den ordentligt torr.
Dom blir för kalla väldigt snabbt.
Lycka till båda två.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

NettanPlettan

• Småland
« Svar #3 skrivet: 22 sep-13 kl 17:14 »
Tack för råden, ska genast torka mer. Idag rinner den inte lika mycket, även om den är pigg och äter och dricker för fullt själv hela tiden.
 :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

196 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser