Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bo i vagn  (läst 31043 gånger)

Johannes

• Gäst
Re:Bo i vagn
« Svar #140 skrivet: 29 aug-07 kl 16:40 »
är det nån som har en uppfattning om vad en vagn får kosta.
vad ska man vara uppmärksam på etc.
jag har fåt nys om en här i växjö

SvenS

• Gäst
« Svar #141 skrivet: 30 aug-07 kl 03:28 »
är det nån som har en uppfattning om vad en vagn får kosta.
vad ska man vara uppmärksam på etc.
jag har fåt nys om en här i växjö

Jättesvårt att avgöra. Men lite basics :

* Går vagnen att bogsera bort ?  Rost i bärande konstruktion ? Däck är dyra att byta.
* exakt , hur mycket väger den ? Spelar roll för dragbilen. En åkare kostar tusentals Skr.
* Året runt vagn ? Fråga noga vad för slags isolering det finns, tjockleken ,  och vilken typ.
* Kostnad : Det går FULLT utrustade vagnar då och då , ca. 50 000 , mem då ska du kunna kräva duschkabin , vinterbonad och minimal utrustning till kök.
* Minst vagnstorlek som känns som ett hem = 10m2. Inte under , det kommer att kännas obekvämt och jobbigt.
* Ska du bara stå på ett ställe mest, så kan du tumma lite på ovanstående krav.
* En riktig stor och fin vagn , med naturmaterial invändigt och hemmakänsla = Lägg på minst 25.000 ovanpå de 50.000. Men det är VÄRT vartenda öre.

Mvh

Blomme

• Gäst
« Svar #142 skrivet: 30 aug-07 kl 18:07 »
Jag var i Thylejren på tingmöte 1999 tror jag det var. Helmysigt ställe, men gillar man inte att folk röker/odlar gräs behöver man inte ens besvära sej med att åka dit...man kan t om köpa pot-chai i en liten kiosk  :) För övrigt är det bra upplägg med eget bageri, egen butik mm. Barnen rider runt barbacka på små hästar som går lösa på området när de inte rids. Schyssta öppna människor. I mitten av området finns gamla a-lagare inhysta, dom blir omhändertagna under sin sista tid i livet. Fint. Jag var för några år se'n tillsammans med en karl som varit bagare i lägret under flera år. Han berättade att det var ett mycket hårt liv vintertid, ingen har ström i sina bostäder. Vilka f ö var fascinerande: folk bodde i jordkulor, gamla tågvagnar mm och det fanns en uppsjö av olika mer eller mindre häftiga hembyggda bostäder.

Verkar ju vara ett jättefint ställe med narkomaner, gamla alkisar och ungar som rider omkring. Att sen folk bor i jordkulor är ju pricken över i. Trevligt, not...

Filip Skräplund

« Svar #143 skrivet: 30 aug-07 kl 18:16 »
Verkar ju vara ett jättefint ställe med narkomaner, gamla alkisar och ungar som rider omkring. Att sen folk bor i jordkulor är ju pricken över i. Trevligt, not...

Vanurå, kickar han på alternativ-kollegor?
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

SvenS

• Gäst
« Svar #144 skrivet: 30 aug-07 kl 20:13 »
Vanurå, kickar han på alternativ-kollegor?

Jag tror han menar att han inte vill bo där ?  ;D

Mariamosh

• Glad vegan som trivs bäst i Västerbottens skogar.
    • Peppen-bloggen
SV: Bo i vagn
« Svar #145 skrivet: 30 dec-08 kl 21:29 »
Hej alla!
Jag är ny på detta forum och letar folk som bor i vagn och skulle vilja bli intervjuade och fotade (själva vagnen i första hand förstås) till en bok jag tänkte skriva om folk som bor i vagn  :)
Eftersom jag kom på idén idag så har jag ännu inte klurat ut om tyngdpunkten ska vara på människorna som bor i vagnarna, eller mer själva byggandet och boendet. Troligen en fin blandning av båda.

Någon som kan tänka sig att delta i min bok? Jag bor i Umeå men kan resa runt hela landet.

/Maria (som har fyra vagnsboende vänner i just Ume)
« Senast ändrad: 30 dec-08 kl 21:32 av Mariamosh »
Adoptera en isbjörn! Www.wwf.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

281 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser