Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  klump klor?  (läst 1196 gånger)

hönan elvira

klump klor?
« skrivet: 02 nov-13 kl 10:44 »
Hej två av mina hönor har fått typ klump klor? Det vekar som om det fastnat "skit" på klorna. Försökte ta bort det mende var sten hårda. Vad/hur ka jag göra för att fixa bort dem från klorna?

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: klump klor?
« Svar #1 skrivet: 02 nov-13 kl 11:40 »
Om du söker på kalkben eller fotskabbskvalster här på forumet....... Tror det finns bilder och länkar så du kan jämföra. Även olika behandlingsmetoder om det är denna vanliga åkomma.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Kålrabbis Mamma

• Värmland
SV: klump klor?
« Svar #2 skrivet: 06 nov-13 kl 12:01 »
Hej två av mina hönor har fått typ klump klor? Det vekar som om det fastnat "skit" på klorna. Försökte ta bort det mende var sten hårda. Vad/hur ka jag göra för att fixa bort dem från klorna?
Om det är gödsel som fastnat, inte ovanligt, så kan du blöta upp klumparna med ljummet vatten och olja. Jag brukar använda en liten nagel sax och klippa lite åt gången på klumparna. Man får passa sig bara så man inte klipper i någon tå.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Dela detta:

* Inloggade just nu

162 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser