Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna dör av chock?  (läst 5078 gånger)

Gullregn

• Gäst
Höna dör av chock?
« skrivet: 27 nov-13 kl 11:40 »
Har ni varit med om att höna dör av chock?
Hund försöker ta sej in och hönan dör utan att hunden ens rört den?

Håning

• Gäst
SV: Höna dör av chock?
« Svar #1 skrivet: 27 nov-13 kl 11:45 »
Har ni varit med om att höna dör av chock?
Hund försöker ta sej in och hönan dör utan att hunden ens rört den?
Nä men kaniner kan det  vet ja så var för inte?

besk

• Omplacerad Sudetskåning.
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 27 nov-13 kl 12:13 »
Härom veckan så slog höken en höna i hönsgården. Strax bredvid så låg en tupp och en höna till helt livlösa men utan åverkan, så ja, det skulle jag tro att jag varit med om.

Gullregn

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 nov-13 kl 12:34 »
En hund slängde sej mot nätet i hönsburen och gjorde utfall och försökte ta sej in.
Grävde och klättrade och kastade sej mot nätet. Typ försök att tackla sej in.
Jag var hemma och såg det och sprang ut.
2 döda höns.

mclaeson

• helgbonde och balkongodlare
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 27 nov-13 kl 12:45 »
Ja det kan hända! Jag var med om det i min barndom att några höns blev skrämda till döds.

lena70

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 27 nov-13 kl 15:13 »
Ja, höns kan bli så rädda, att de dör!! :-\

mysk-åsbomamma

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 27 nov-13 kl 16:44 »
Hade en höna som nästan blev tagen av höken, en liten rispa men hon dog i mina händer när jag skulle bära in henne till de andra i hönshuset. Var helt apatisk och så dog hon. Så ja instämmer med övriga tyvärr  :-\

karsan

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 28 nov-13 kl 10:25 »
Någon som har någon erfarenhet av vilka höns som kan dö rädsla?  Jag menar, är det unga eller gamla? Lugna och tama eller mer misstänksamma och som håller sig även undan folk? Lantraser eller högförädlade?  Vana att gå fritt eller ständigt instängda?

Linnea-

• -
« Svar #8 skrivet: 28 nov-13 kl 18:18 »
Upptäckte att räven var inne i hönset en gång, en höna borta, 2 st satt på sina pinnar och resten (minst 10 st) låg helt livlösa utan skador ute i hönsgården. Vi bestämde oss för att låta dem va då vi antog att de var i chock och säkerligen skulle dö ifall vi rörde vid dem. Säkrade hålet där räven tagit sig in och gick till sängs igen.. Dagen efter var alla höns borta ur hönsgården :( bara de två stackarna kvar på pinnarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

110 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser