Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk höna  (läst 1404 gånger)

Ulrika K

• Västergötland
Sjuk höna
« skrivet: 10 dec-13 kl 11:27 »
Hej! Har en sjuk höna. Symptom; sitter stilla, sover mest sedan 4 dagar. Hoppar inte upp på pinne.

Tog in henne för 4 daga sedan. Prövade att släppa ut igen. Är återigen inne sedan ett dygn. Inne = har det varmt.  Hon dricker och äter och skiter. Skiten ser normal ut. Jag har masserat krävan. Hon har ingen ansträngd andning.

Ändå har jag en känsla att hon är döende.

Frågor; Vad kan det vara?

När vet man om frånvaron av yttre symptom ändå säger att man ska ta bort den?
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: Sjuk höna
« Svar #1 skrivet: 10 dec-13 kl 13:36 »
Har du kollat så hon är lus och kvalsterfri, dom blir väldigt slöa  när dom har det om det går för långt.
Hoppas hon kryar på sig.
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Ulrika K

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 dec-13 kl 11:19 »
Hej! Hon är ok igen. Men ska göra en liten lus/ kvalsterkoll....
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 14 dec-13 kl 11:49 »
Hej, Oh va härligt att hon är pigg igen! Härligt med glada nyheter :-) Hoppas hon är lus fri, jag gillar inte dom där rackarna. God Jul
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

118 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser