Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med vitt "snor" som har stelnat till en liten bubbla.  (läst 845 gånger)

Nina_enn

• Skåne
    • Kärra gård
Det sitter i båda näsborrarna och hon har dessutom blivit mjölig om huvudet och tappar fjädrar där. Vad kan det vara? Behandlar henne med matolja mot benkvalster.
Känner mig lite orolig för henne. Hon äter, dricker och är pigg.
Bor på liten gård. Föder upp hopphästar  och har ett stort djurintresse. Andra djur på gården är hundar, katter, höns och myskankor.

http://lifeatafarm.wordpress.com/

Nina_enn

• Skåne
    • Kärra gård
SV: Höna med vitt "snor" som har stelnat till en liten bubbla.
« Svar #1 skrivet: 21 jan-14 kl 11:23 »
INGEN som har några funderingar?
Bor på liten gård. Föder upp hopphästar  och har ett stort djurintresse. Andra djur på gården är hundar, katter, höns och myskankor.

http://lifeatafarm.wordpress.com/

Smajsan

• -
SV: Höna med vitt "snor" som har stelnat till en liten bubbla.
« Svar #2 skrivet: 22 jan-14 kl 17:11 »
Hej!
Försök att tvätta bort snoret så kanske det försvinner. Om det har torkat har hon nog svårt att ta bort det själv.
Jag skulle gissa på förkylning. Och kolla om hon har någon slags ohyra. Då blir dom ibland risiga i fjäderdräkten.
Kolla under vingar o runt kloaken men även om det kryper just runt huvudet.
om du hittar något kan du söka på ohyra eller löss här på forumet.
Hoppas att hon redan mår bättre.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

125 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser