Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Föremål i hönans strupe?  (läst 2473 gånger)

Möllebacken

• Skåne
Föremål i hönans strupe?
« skrivet: 15 feb-14 kl 18:15 »
Har en höna som skakar på huvudet precis som att hon vill ha loss något i halsen. Hon har dålig andedräkt. Är pigg f.ö.
Hur kan man kolla om ngt sitter i strupen eller kan man ge ngt för att "linda in" föremålet så att det lossnar?

gransmala

• "Livet är en strid."
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
SV: Föremål i hönans strupe?
« Svar #1 skrivet: 15 feb-14 kl 18:41 »
Hade själv en tupp som skakade huvudet på det sättet i 2 dagar. 3:e dagen var han som vanligt. Vet inte varför men det gick  över av sig självt.  ???
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

lena70

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 15 feb-14 kl 19:09 »
Kan hon vara förskyld?

Torry

« Svar #3 skrivet: 15 feb-14 kl 20:19 »
Om du har hjälp, en håller hönan liggandes på sidan i knäet och den andre öppnar näbben och lyser ner i svalget med en ficklampa eller en pannlampa. Är du ensam får du försöka göra allt själv då är en pannlampa outstanding.
Dålig andedräkt tyder på att nåt är fel i svalget.
Lycka till
//Torry

Smajsan

• -
« Svar #4 skrivet: 16 feb-14 kl 22:07 »
Jag har gett en höna raps olja när jag hade samma problem här. O dagen efter var hon piggare. Hon hade satt i halsen ordentligt så hon sög luft. Redan efter en timme efter oljan blev hon bättre o mår nu helt bra.Gav henne oljan i små doser i ca en halv timme. Och masserade lätt.
Men kolla ner i halsen är nog bra med.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

113 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser