Min höna som fick kycklingar för en vecka sedan är medtagen och beter sig lite konstigt. Troligtvis har hon ätit och druckit för lite under ruvningstiden. När kycklingarna var kläckta så såg jag att hon böjde in huvudet mot bröstet, först trodde jag att hon skulle kolla på kycklingarna men sen så ramlade hon omkull och hängde med huvudet. Jag matade då i henne vitaminvatten med druvsocker och så fick hon proteinrik mat att äta, hon fick i sig en del och kryade på sig. Men under den här veckan så har hon fortfarande ätit och druckit väldigt lite, jag försöker ge henne sånt hon tycker om och försöker få henne att dricka men det är väldigt svårt. Hon äter lite men matar mest kycklingarna. Hon tar bra hand om dem men mitt i allt så böjer hon in huvudet mot bröstet och liksom verkar klia sig och så tippar hon omkull, hon verkar lite förvirrad ibland också men däremellan så går hon runt och matar kycklingarna och verkar ok.
Gräs äter hon och lite majs och lite gurka, men vatten tar hon nån droppe och sen vägrar hon ta mer. Jag har ringt veterinären som tycke jag skulle försöka ge henne värpfoder (de har startfoder i buren) och försöka få henne att äta mer näringsrik och mineralrik mat. Men hur sjutton ska jag få henne att äta - och dricka? Har ni några tips på vad jag kan ge henne som är extra bra och hur jag får i henne vätska?