Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är hönorna sjuka?  (läst 579 gånger)

Fröken M

Är hönorna sjuka?
« skrivet: 31 maj-14 kl 13:25 »
Har skaffat fyra brahma hönor på ca 1år. Har haft dom i ca 2veckor nu. Under den här tiden har de endast lagt fyra ägg. Förra ägaren sa att de lagt 4-7ägg/dag. Jag har hittat bajs där halva bajseriet varit slätt och haft samma färg som äggskal men varit mjykt som bajs... Är det normalt?
Idag var det väldigt mycket fjädrar i hönsgården. Brukar hönor byta fjädersräkt och tappa mkt fjädrar under perioder? Eller är det någon som ryckt fjädrar på dom (annan höna, rovfågel tex?).
De har fri tillgång till snäckskal, foder (för äggläggande höns) vatten. De får även korn, hushållskompost så som grönsaker, frukt, ris, pasta, potatis tex. De har en hönsgård, dit har de fri tillgång under hela dagen. Är vi hemma får de även gå ut i en stor hage där de har tillgång till allt vad naturen kan tänkas erbjuda. Jag ska göra iordning ett sandbad idag.

Tror ni att något är fel eftersom de inte lägger ägg och av någon anledning tappar någon av dom fjädrar....
Orolig för mina tjejer :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

268 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser