Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Småsprickor i äggen!  (läst 1467 gånger)

SanSi

• Västmanland
Småsprickor i äggen!
« skrivet: 12 jun-14 kl 18:00 »
Tre ägg har sedan ca 1 timme små sprickor, men endast sprickor - inga hål. Nu är jag såklart orolig för att kycklingarna kvävs. I så fall borde de redan vara döda. :(

Jag vet att det inte finns något jag kan göra åt saken i så fall.

Nu till den stora frågan: Är det vanligt att det bara blir små sprickor först? Hur lång tid kan det i så fall ta innan kycklingen får upp ett hål?

Smajsan

• -
SV: Småsprickor i äggen!
« Svar #1 skrivet: 12 jun-14 kl 20:02 »
Hej!
Jag tycker att det alltid börjar med sprickor. Det kan ta riktigt lång tid innan de gör hål.
Så det är nog som det ska vara. Dom har nog fått hål såpass att domkan andas genom sprickorna.
Vänta du bara o låt det ta den tid det tar.
Vaktlar är roliga o se när dom kläcks. Det går ganska fort när dom väl börjar ta sig ut på riktigt.

Så det låter som det är precis som det ska.
Hoppas du får många fina luddbollar  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

SanSi

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 13 jun-14 kl 00:12 »
 :D Åh vad glad jag blir nu! Tack så hemskt mycket för ditt svar!

Nu är det minst 11 ägg som har sprickor och några har blivit lite större. :-) Har varit orolig för att det tar sån tid, för att de inte ska orka komma ut. Risken finns såklart fortfarande men nu känner jag mig i alla fall mycket bättre till mods!

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 14 jun-14 kl 09:56 »
Hoppas några kommit ut nu.
Skulle vara kul o höra hur det gått.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

195 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser